Selasa, 27 Maret 2012

How to Improve Performance Without Skutik Bore Up?

How can I improve performance scooter but without having to do other than replacing the roller bore up? Motobike information please ... thanks.

 Answer:

Motobike - Want to upgrade the performance of scooter without a bore up? "The most popular trick is to replicate the performance of technical upgrades to the motor type of duck," Ditto said Watt, 5758 Motorcycle mechanic shop on Jl. Samoja, Kosambi, Bandung.

For business without a bore-up upgrade, it is usually more concentrated work on the cylinder head. Finished the top, then spread to other parts of the setting. Want to know the details?


Roller

Lose weight roller settings so steps to align the performance upgrade non bore-up that has been made​​. Baseball needs too much of his reduction in weight roller. Simply 2 grams lighter than the standard roller luggage scooter.





Noken As

Open and close the valve must also be adjusted. For this, the easiest step is to replace the standard Noken with the racing. "It's a simple formula for those who use Yamaha Mio. Create users Honda Beat, his treatment could be simpler, "said Ditto.

Still said Ditto, simply reset the distancing valve. With fuller gauge, inlet valve resetting at rates from 0.15 to 0.20 mm and the exhaust tightly constrained (0.07 to 0.1 mm).



Porting

Under conditions that are standard on the walls of the inlet and exhaust holes, orange peel texture. By mechanics is seen as a barrier to gas flow in and out.

In order for the entry of fuel into the combustion chamber and the discharge process so smoothly, that section must be made smooth and flat. For smoothing and leveling process, usually mechanical porting techniques.


 
Knalpot

With a non bore-up to upgrade the performance of scooter, baseball requires the use muffler racing. But for the discharge process more smoothly, innate motor exhaust must be modified. "If baseball wanted the factory standard exhaust diobok meddle, it could be done instead of the standard aftermarket exhaust sleep," said the father of a child.  

Spuyer

Spuyer re setting, depending on the wishes of the scooter users are. If still want to retain the use of air filter, the settings made ​​spuyernya dry. But when it wants an open filter, inevitably spuyernya comparison is made wet. "The question of how many numbers spuyernya size, should be trial and error. Can not get a comparison of the main jet and pilot jet, can be used on all the scooter, "said Ditto.


Compression

Increase the compression ratio in scooter engine, will make the power increase. Once the gas is opened, increasing the compression ratio engine scooter which was raised from the bottom up to top rpm. "Make a Yamaha Mio hollow piston, increasing the compression can be done Papas cylinder head. Nah not have a lot, enough for 1 to 1.5 mm daily scooter alone, "said Ditto. Meanwhile, Honda Beat for users, to raise the compression ratio can change the piston. 

1 komentar:

  1. Cara Meningkatkan Kinerja Tanpa Skutik Bore Up?
    Bagaimana saya bisa meningkatkan performa skuter tetapi tanpa harus melakukan selain mengganti roller bore up? Informasi Motobike silahkan ... terima kasih.

     Jawaban:

    Motobike - Ingin meningkatkan kinerja skuter tanpa bore up? "Yang paling populer adalah trik untuk meniru kinerja upgrade teknis untuk jenis motor bebek," kata Ditto Watt, 5758 Motorcycle mekanik bengkel di Jl. Samoja, Kosambi, Bandung.

    Untuk bisnis tanpa upgrade bore-up, biasanya bekerja lebih terkonsentrasi pada kepala silinder. Selesai bagian atas, kemudian menyebar ke bagian lain dari pengaturan. Ingin tahu rincian?

    Rol

     Menurunkan berat badan pengaturan rol sehingga langkah-langkah untuk menyelaraskan meningkatkan kinerja non bore-up yang telah dibuat. Enggak perlu terlalu banyak pengurangan dalam berat rol. Cukup 2 gram lebih ringan dari standar rol bagasi skuter.





    Noken As

    Membuka dan menutup katup juga harus disesuaikan. Untuk ini, langkah termudah adalah dengan mengganti noken standar dengan balap. "Ini adalah rumus sederhana bagi mereka yang menggunakan Yamaha Mio. Buat pengguna Honda BeAT, pengobatannya bisa lebih sederhana," kata Ditto.

    Masih kata Ditto, hanya me-reset katup kerenggangan. Dengan pengukur lengkap, katup inlet ulang pada tingkat 0,15-0,20 mm dan knalpot dibatasi ketat (0,07-0,1 mm).


    Porting

    Dalam kondisi yang standar pada dinding inlet dan exhaust lubang, kulit jeruk tekstur. Dengan mekanik dipandang sebagai penghalang untuk aliran gas masuk dan keluar.

    Agar masuknya bahan bakar ke ruang bakar dan proses pembuangan begitu lancar, bagian yang harus dibuat halus dan rata. Untuk menghaluskan dan meratakan proses, teknik port biasanya mekanik.

     
    Knalpot

    Dengan bore-up non untuk meningkatkan kinerja skuter, enggak membutuhkan balap penggunaan knalpot. Tapi untuk proses pembuangan lebih lancar, knalpot bawaan motor harus diubah. "Kalau enggak menginginkan standar pabrik knalpot diobok mencampuri, itu bisa dilakukan bukan standar knalpot aftermarket tidur," kata ayah dari seorang anak.

    Spuyer

    Spuyer kembali pengaturan, tergantung pada keinginan skuter pengguna. Jika masih ingin mempertahankan penggunaan filter udara, pengaturan membuat spuyernya kering. Tapi ketika ia ingin filter terbuka, pasti spuyernya perbandingan dibuat basah. "Pertanyaan tentang berapa banyak angka spuyernya ukuran, harus trial and error. Tidak bisa mendapatkan perbandingan utama jet dan pilot jet, dapat digunakan pada semua skuter," kata Ditto.


    Kompresi

    Meningkatkan rasio kompresi dalam mesin skuter, akan membuat peningkatan daya. Setelah gas dibuka, meningkatkan skuter mesin rasio kompresi yang dibesarkan dari bawah sampai atas rpm. "Membuat piston berlubang Yamaha Mio, meningkatkan kompresi bisa dilakukan kepala Papas silinder. Nah tidak memiliki banyak, cukup untuk 1 sampai 1,5 mm skuter sehari-hari saja," kata Ditto. Sementara itu, Honda Beat bagi pengguna, untuk meningkatkan rasio kompresi dapat mengubah piston.

    BalasHapus